Glemt log på?   Registrer  
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Døde stammer

Døde stammer 2 år 1 måned siden #11337

Hej alle.

Er ny på forummet.

Nu har jeg meldt mig ind, pga jeg er kommet i knibe.

Jeg har i løbet af de sidste par dage mistet alle mine stammer.

Startede med 1x yellow belly der havde oppustet mave, hvilket jeg medicinerede med Flagyl, og der gik 2 dage så var alt normalt.
En 14 dage senere dør alle guppyer på stribe. En efter en.
Alle værdier i tanken er lige efter bogen, så kan udelukke nitrit osv.

En hun døde med indre blødninger, resten dejsede bare om, en efter en.

Forestil jer i løbet af et par dage ryger alt hvad man har avlet på, og man står tilbage med ingenting.
Skal siges jeg ved siden af havde molly'er så det er ren og skær guppy sygdom... for mollyerne er ikke døde

Disse stammer havde jeg.
Blue,Black,magenta moscows.
Yellow belly
Red/Blue grass
H.B White albino

Jeg er så ked af det inden i, og har søgt nettet igennem for at komme frem til guppy syge... som svar er jeg ikke tilfreds med det.. men må nøjes da ieg står på bar bund.

Hvad tænker i?

Øv at skulle starte forfra, men hvis nogen af jer kan anbefale nogen herinde fra med fisk, som de sælger ud af, så skriv endelig. ...

Bedste hilsner
Christian Ringsted
The administrator has disabled public write access.

Døde stammer 2 år 1 måned siden #11338

• Anne Lyksgaard
  • Anne Lyksgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • DSG Member
  • Modtagne Tak: 118
Hej Christian

Du skriver det startede med en oppustet fisk.
Jeg kommer til at tænke på fisketuberkulose, som er utrolig smitsomt.
Du skriver ikke, om du havde fiskene i samme akvarie, men havde du det, er det bestemt en mulighed.

Jeg har desværre ingen af de stammer du mistede.

Vi afholder en afdeling af EM i uge 30 - for trioer.
Vi ved endnu ikke hvilke stammer der bliver tilmeldt, men det er bestemt ikke umuligt, at du kan finde nogle af dem og så købe dem på den efterfølgende auktion om søndagen.
Så mangler du bare hunner, men måske er du heldig, at kunne møde selve opdrætteren - og ellers kan vi nok skabe en kontakt for dig.
Med venlig hilsen Anne

Døde stammer 2 år 1 måned siden #11339

Jeg har alle fisk i samme vand. Akvariet er opdelt med de forskellige stammer. Dog tænker jeg, at var det tuberkulose, så ville mine molly'er osse blive ramt.
Det er ikke tilfældet.

Der har ikke været nogen skæve rygge, mistede farve/bleghed. Det kom fra den ene dag til den anden.. så jeg er i tvivl om det skulle være tuberkulose, eftersom det kun er guppyerne der er døde.

Jeg sidder virkelig med håret i postkassen, omkring hvad der er sket, jeg har haft guppyer siden jeg var knægt, og har nok medicin til at ku sælge ud af det. :) ..

Den fisk jeg nævnte med stor mave, det er Tarm lign sygdom, hvilket jeg kom ud af hurtigt med medicinen.

Bare ærgerligt at 5 års opdræt forsvandt over et par dage... er grædefærdig :-/

Døde stammer 2 år 1 måned siden #11340

• Anne Lyksgaard
  • Anne Lyksgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • DSG Member
  • Modtagne Tak: 118
Jeg tør simpelthen ikke have mine i samme akvarie trods skillevæg.
Nu har jeg ikke automatisk vandskift, så sidder der bare lidt smitsomt på slangen, er det enormt nemt at føre det videre.

Det med at starte helt forfra, har vi nok desværre alle sammen oplevet fra tid til anden.
Det er det værste vi kan komme ud for og jeg føler virkelig med dig.

Jeg har mistet mange til f.eks varmelegemer der pludselig går amok, et akvarie der revner, m.m

Hvis du er villig til, at betale for nye stammer, så kan vi nok godt finde nogle udenlandske opdrættere, der har nogle af dine mistede stammer.
Normal pris hos de prof opdrættere ligger mellem 10-15 Euro pr fisk i Europa.

Jeg tror flere af stammerne bliver svære at finde i en ordentlig kvalitet herhjemme.
Med venlig hilsen Anne
Tid til at oprette siden: 0.304 sekunder