Glemt log på?   Registrer  
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Nye brugere her på siden

Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4693

• Bo Jensen
  • Bo Jensen's profilbillede
Det er super dejligt med så mange nye brugere her på siden, især her efter Vejle akvariemesse har vi fået nogle stykker.

I er meget velkommen til at bruge vores forum og i må gerne skrive en lille præsentation af jer selv her i tråden..:)

Jeg kan da lige starte med at præcentere mig selv "sagde hunden"

Jeg er 43 år bor i Bjerringbro, sammen med Kaja og vores 2 drenge, vi er bidt af en gal akvariefisk og har PT. 120 akvarier med guppy opdræt. Jeg er formand i Danish Show Guppy og har været med til at starte denne klub.

Jeg har 30 rene stammer af guppyer og de opdrættes med udstilling for øje efter vores standarter i IKGH. Det at rejse rundt i europa og møde andre guppy folk er noget vi nyder rigtig meget.
The administrator has disabled public write access.

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4696

• Carsten Hudlebusch
  • Carsten Hudlebusch's profilbillede
Hej alle sammen,

Jeg hedder Carsten, er 28 år og bor i Sorø. Jeg har igennem mange år haft akvarier med guppy men også mange andre slags. For et års tid siden slog jeg mig helt og holdent på guppyer men savnede et mål for mine anstrengelser. Efter at have ædt Kenneth Duelunds bog råt, var vejen lagt. Så var det bare med at komme i gang med at sætte et guppyanlæg op.

Og i skrivende stund er jeg i gang med at tage startskuddet til mit nye guppyanlæg, som i første ombæring (og indtil yderligere tilladelse fra den bedre halvdel sikres) skal bestå af 12 akvarier. Det bliver meget spændende! Det er min plan at køre med 2 rene stammer og jeg har indtil videre lagt mig fast på den ene, som bliver blond halvsort hvid. Den anden stamme er endnu ikke fastlagt, men vil nok blive det indenfor den nærmeste fremtid.

Jeg takker for den åbenhjertige modtagelse her på siden, og ser frem til at tage ved lære af jeres erfaringer

VH Carsten :)

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4697

• Kaja Engelhard
  • Kaja Engelhard's profilbillede
Hej Carsten og velkommen til DSG, jeg håber du finder mange gode oplysninger her på siden og får stiftet nogle gode kontakter til klubbens medlemmer.

Blond halvsort hvid lyder rigtig spændende at arbejde med.

Jeg er så den anden halvdel i Bo Jensen lejren og her det som regel mig der beder om tilladelse til at få flere akvarier, så det er ikke kun mænd, der har det problem :laugh:

Eller også indfører jeg bare en ny stamme og så er det jo nødvendigt med plads. det er dog ikke lykkes mig at få ham til at opgive hjørnesofaen og sofabordet til fordel til en akvariereol og 4 sække stole :evil: Så det næste er nok en større lejlighed eller et lille bitte hus på en 150-200 kvm.

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4698

• Peter Larsen
  • Peter Larsen's profilbillede
Jeg er jo så en af de nye bruger, og har efter en fravær på små 15 år valgt at vende tilbage til akvarie hobbyen, den gang gik mine opdræt i Discus, men noget lige ved og næsten at starte et guppy opdræt op, førend en skilsmisse sætte en stopper for det hele :angry:

Men nu der gang i den igen, og har besluttede at starte op hvor jeg sluttede, men har endnu ikke fastlagt mig på nogle former endnu, da jeg endnu kun er ved at opbygge akvarierummet, det er et lille rum på små 16 m2, hvor der bygges en reol med 18 x 63 liters akvarier 8 x 250 liters, samt et enkelt 530 liters.

Rummet vil være opvarmet af gulvvarme, og skulle gerne ende op med LED belysning hele vejen rundt på nær i 4 x 250 og 530 akvariet, de ender nok op som discus opdræt akvarier.

I stuen har jeg allerede nu en 250 liters en 200 liters og en 180 liters, samt der er ved at blive indkøbt materialer til en overbygning på disse, så der kommer 4 x 54 liters over de andre, baljerne i stuen bestå p.t af nogle meget unge Pterophyllum sp. Manacapuru som gerne skulle deles ud i et par avls par, og videre sælges. i de andre baljer gå der et mix af guppyer.

Jeg er 43 år. har 7 hjemmeboende børn, vi holde heste, kaniner, marsvin, og hamstre, så hvad gøre 600 guppyer af ekstra arbejde :laugh:

Det var lidt om tossen fra Falster som glæder sig til næste vinter, hvor alle akvarier osv. skulle være på plads og i gang

Peter
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden af Peter Larsen. Begrundelse: Manglede underskrift

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4699

• Bo Jensen
Ja Peter, hvad betyder så en sjat guppyer i den zoologiske have..;)

Og du har jo masser af hjælp at hente i børnene..:P

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4700

• Kaja Engelhard
Hej Peter og velkommen til DSG, jeg håber du finder en masse gode informationer til guppy opdræt her på siden og får skabt nogle gode kontakter til andre guppy nørder.

Helt tosset kan du ikke være, da du holder min absolute ynglingsfisk scalaren :laugh:

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4701

• Anne Lyksgaard
  • Anne Lyksgaard's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • DSG Member
  • Modtagne Tak: 116
Hej Carsten og Peter.

Velkommen til jer begge her på DSG.

Jeg håber I falder godt til herinde. Der ligger en masse god information i de forskellige tråde. Har I spørgsmål, så bare spørg løs.

Selv har jeg lidt lavvande for tiden. Vi flyttede for et lille års tid siden. Desværre var der kobber i vores nye vand, så jeg mistede næsten alle mine stammer. Nu er problemet så løst og jeg er på vej op igen. Mangler dog en masse fisk nye fisk ;)

Her i huset er det mig, der er "guppytossen". Fik efter lang tids overtalelse lov til, at udbygge mit akvarierum til 64 akvarier.

De fordeler sig på 12 liter, 54 liter og 112 liter. Manden min (Peter) har stået for setuppet og er i dagligdagen min tekniske chef.
Og vandmand :) . Det er ikke hans store lidenskab, men han forstår hvad jeg har gang i, og bakker mig heldigvis op hele vejen.

Rigtig god fornøjelse med jeres kommende opstart :)
Med venlig hilsen Anne

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 8 måneder siden #4703

• Peter Dyhr
  • Peter Dyhr's profilbillede
  • IKKE ONLINE
  • DSG Member
  • Modtagne Tak: 181
Manden Annes - det er så mig.
Velkommen til Jer begge, jeg håber I vil finde Jer til rette og få nogle gode bekendtskaber og erfaringsudvekslinger.
Har I problemer med at finde rundt, så spørg Admin - han er også gift med Anne :)
Med venlig hilsen Peter D

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #4905

• Carsten Hudlebusch
Tak for velkomsten alle sammen.

I dag fik jeg endelig fat i de 6 sidste akvarier til mit anlæg (de har været i restordre). Og nu er der vand i samfulde 12 akvarier. De 6 øvrige er startet op for en lille måned siden, og jeg fik fat i tre blonde halvsorte til akvadag i Nivå - en hun og to hanner . Hunnen er ikke rigtig faldet til endnu, men forhåbentlig sker der snart noget på fødegangen.

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #4906

• Bo Jensen
Ja det må vi håbe den gør Carsten!!

Jeg så godt de der blonde halvsort som NC. kalder dem, de var også med til Viborg.

Hvad farve har de i halen nu Carsten..?

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #4907

• Kim Bauer
  • Kim Bauer's profilbillede
Jeg vil gætte på farven Gul.

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #4908

• Bo Jensen
Ja dem jeg så i Viborg, var gule look a'like:-)

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #4909

• Kim Bauer
  • Kim Bauer's profilbillede
Jeg retter mit svar til Pastel gul. :-D

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #5080

• Carsten Hudlebusch
Ja gullige er nok mest præcist, men ak, i løbet af 24 timer stod de alle tre af toget :( - mystisk at det først skete en lille måned efter flytningen. Jeg formoder at det må være stress eller en for dem ukendt lokal mikroorganisme?! De virkede alle tre noget stressede siden jeg baksede dem hjem fra auktionen, og hunnen syntes aldrig at falde til. Hannerne gik ikke sammen med hunnen og det gør det ekstra mystisk at de døde næsten samtidig. Jeg gad vide om det kan være en lokal provinsbacille de ikke var vant til hjemme hos NC. Hannerne gik sammen med nogle af mine andre guppyhanner og hunnen sammen med hunner, så måske er det noget mine egne er immune overfor - mine egne guppy er helt friske og rørige. Det var en slem skam, for nu havde jeg lige fået blod på tanden, men nu vil jeg koncentrere mig om at få mit akvarieanlæg rigtigt op at køre inden jeg kaster mig i gang med en ren stamme igen. Indtil da vil jeg øve forædlingens kunst på mine hjemmedyrkede guppy.

Sv: Nye brugere her på siden 7 år 7 måneder siden #5081

• Kaja Engelhard
Det ser man desværre tit med voksne guppy'er at de ikke holder til flytningen. Derfor er alle fiske køb en risiko man løber.

Jeg håber du huskede at sætte de ny indkøbte i karantæne inden du log dem gå sammen med dine egne fisk.
Tid til at oprette siden: 0.262 sekunder